27 Eylül 2007 Perşembe

reading list

yepyeni bir okuma listesi hazırlıyorum ama yeni önerilere ihtiyacım var:
elimdekiler:
1- john fowles- Büyücü
2- italo calvino- Kesişen yazgılar şatosu
3- ahmet ümit- kar kokusu
4- maugham w. somerset- renkli peçe
5- ihsan oktay anar- puslu kıtalar atlası (ludmilla'ya teşekkürler)
6- haruki murakami- after dark (evet, hala siparişini veremedim)

listemi oluştururken okuduğum kitapların listesi çok daha uzun, ama favorim sigmund freud'un biyografisi, bilinçdışının kaşifi oldu. 2005 yazından beri rafta tozlanmaya bıraktığım kafka on the shore yine kimlik sorgulamasına itti beni. bernard shaw ve ölümsüzlüğün sırrı, yarım kaldığı yerden devam etti, yine yarım kaldı. ıtalo calvino ve kozmokomik öyküler ise bu yoğunlukta kafamı toparlayamayacağım kadar simgesel.

4 yorum:

Cbox Studios dedi ki...

* Mevlana'dan ruha dokunan düşünceler
http://www.ideefixe.com/Kitap/tanim.asp?sid=OK057SC715NKBTZ0O1WO
Kitapçıkta insanın ruhunu okşuyan şiirler, özlü sözler, derin düşünceler var. Bu yıl Mevlana yılı ve bu pazar 800. doğum günü adına tavsiye edilir. Afiyet olsun

Ludmilla dedi ki...

Madem Fowles okuyorsunuz, Fransız Teğmenin Kadını ve Koleksiyoncuyu da önerebilirim. Onun haricinde keyifli vakit geçirmek için Calvino'nun Bir Kış Gecesi Eğer Bir yolcu'su da okunabilir. Daha okumadım ama Auster'ın son kitabı da pek hoşmuş :)

Unknown dedi ki...

bana yorum yazan abdul kerim keskin ve ludmilla, ilginiz için çok teşekkür ederim :)ben genelde roman tercih ediyorum ama mevlana önerisini mutlaka değerlendireceğim, john fowles'un fransız teğmen'in kadını ve koleksiyoncu'yu daha önce okumuştum, keza bir kış gecesi eğer bir yolcu da italyan edebiyatı dersinde ian'ın okuma listesinde verdiği muhteşem kitaplardan biriydi. Auster'a da bayılırım.
önerileriniz için çok teşekkürler.

Ludmilla dedi ki...

Madem önerilenlerin hepsini okumuşsunuz naçizane önerim dün gece bitirdiğim Puslu Kıtalar Atlası olacak, İhsan Oktay Anar'dan. Belki üstüne ya da öncesi Amak-ı Hayal de okuyabilirsiniz. Ben ikisini üst üste okudum, çok keyif aldım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...