22 Ekim 2010 Cuma

the invention of lying

The invention of lying, (yalanın keşfi diye çevirebiliriz) ütopik denilebilecek bir yerde geçiyor, insanların mizacında yalan söylemek yok, her düşündüklerini olduğu gibi aktarıyorlar ki bu zaman zaman rahatsız edici olabiliyor. film önce bu ortamı seyirciye tanıtarak başlıyor, sonra esas karakterimiz Mark devreye giriyor. Mark, tam bir kaybeden, kilolu, işini kaybetmiş, parası olmayan ve aşık olduğu kadın oldukça analitik düşünen biraz materyalist bir insan. derken, bir gün kimsenin yapmadığı bir şey yapıyor, yalan söylemeyi keşfediyor ve bunu çevresindekilere bir türlü izah edemiyor çünkü hiçkimse öyle bir şeyin varlığından haberdar değil, bir türlü algılayamıyorlar olmayan bir şeyin söylenmesini. komedi burada başlıyor, Tanrı algısının inceden inceye eleştirilmesi, Mark'ın giderek İsalaşması (fiziksel olarak), Coca Cola ve Pepsi reklamları (it causes obesity for children and adults) bence hoş ayrıntılardı. herkesin gerçeği söylemesi bazı noktalarda biraz abartılı ve rahatsız ediciydi. K.kamı yaptım, çok mutluyum denir mi be durduk yere gibi tepkiler vererek izledim ne yalan söyleyeyim.
filmin son 30 dakikası ise sanırım biraz gişe kaygısıyla çekilmiş çünkü romantik komedi ve komedi klişeleriyle doluydu, bu filme daha klişelerden arınmış bir son yazılabilirdi.
eğer, ne yapsam yahu diye geçirecek 102 dakikanız varsa izleyin derim.

3 yorum:

gunesyuksel dedi ki...

merak içinde kaldım.. bence ilginc olablir. vizyonda mı?

elwingg dedi ki...

sen sonunda uyumadın mı? ayrıca insan spoiler ibaresi koyar :))))

Unknown dedi ki...

Güneş: aaa, çok şaşırdım yorum görünce:) teşekkürler, vizyonda değildir sanırım, ben dvd formunu indirip izledim ama sanırım dizileri yayınlayan sitelerde var, bir arkadaşım o şekilde izlemiş :)

Gizem: sorma yavrııım, kaç gündür doğru düzgün uyuyamıyordum, cumartesi gecesi, 2 farklı sınıf ve bir düğün sonrası uyuyabildim. spoiler'a gerek var mı ki, filmin kısa özetini geçtim ama var diyorsan hemen düzenleyeyim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...