24 Ekim 2010 Pazar

filozof İsmail efendi

benim ismail diye bir öğrencim var, kendisinde mouth diarrea, nam-ı diğer çenesi düşüklük, susamama hastalığı var. geçen gün derste "filozofik bir yaklaşım" deme gafletinde bulundum, hemen İsmail parmak kaldırdı, efendim İsmail dedim. "Öğretmenim, filozof çok konuşan adam demek, di mi?" dedi. öğretmen olanlar bilir, böyle durumlarda çocuğun özgüvenini kırmamak için gülmemek ve mümkün olduğunca basitleştirilmiş cümlelerle çocuğa doğrusunu anlatmak gerek, peki ben ne yaptım, çantamdan ajandamı çıkarıp İsmail, bu bir vecize diyip deftere yazdım. Sonra biraz felsefeyi anlatıp, konuşmaktan çok düşünme üzerine olduğunu anlatmaya çalıştım. İsmail hala vecizeyi çözmeye çalışıyor, söylememe gerek var mı? ayrıca, kendini filozof da sanıyor olabilir.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...