18 Eylül 2010 Cumartesi

çekirdeklerini çıkardım reçel yaptım

günlerdir beklediğim fimo hamurlarım dün akşamüstü itibariyle geldi.
çocuklar gibi sevindim ve hemen ilk denemelerimi yaptım. bence fena olmadı ama acemilik var tabi.


Bu pembe cupcakeler ve çilekli kek en sevdiklerim. aralarında en çok çilekli kekle uğraştım.

Artan hamurlardan bir tane stick dondurma ve bir tane cookie yaptım. tabi ilk olduğu için çok süper olmadılar. cookie daha kalın olsa tam süper olacakmış. bu arada bunların hiçbiri benim hayalgücüme dayanmıyor, hepsini internette nasıl yapılacağını anlatan sitelerden örnek alarak yaptım.
Bu da hesionka'nın programda yaptığı pumpkin pie, ikinci denemede hamurları 2 dk geç çıkardım ve dersimi aldım, yanıyorlarmış:)
çok kızarmış pumpkin pie ve 2 tane küpesi.
dip not: Aslında dışı da içi de daha açık renkti. bende krem rengi olmadığı için beyaz, sarı ve kahveyi karıştırarak hamur rengi elde etmiştim. içindeki balkabağı rengi için ise sarı, kırmızı ve kahveyi karıştırmıştım. eğer rengi kararmasaydı çok güzel olacaktı ama olsun. ilk göz ağrılarımdan.

Bunlar da ilk yaptığım cupcakeler:) soldaki çok güzel oldu, sağdakini 3 renk yapayım dedim olmuyormuş.
Not: Bunlar satış amaçlı teşhir edilmemektedir. tamamen yeni eğlencemi burada paylaşmak istedim. yaparken inanılmaz stres attım, gerçekten çok eğlenceli, benim gibi sigara içen birinin aklına iki saat hiç sigara içmek gelmiyorsa düşünün eğlenceyi. bütün arkadaşlarıma yaparım artık ben bunlardan :)))
fotoğraf makinam eski olduğu için maalesef fotograf kalitesi düşük, olduğu kadar artık.
Nasıl yapılır?
hamurları online sipariş alan bir kırtasiyeden aldım, büyük olanlar 3, küçükler ise 1.5 liraydı. yaklaşık 6-7 renk istedim. eğer benim gibi pasta kek yapasınız varsa beyaz ve kahveyi daha çok satın almak lazımmış (ben ikisinden de 1 büyük paket almıştım.) benimkiler bitmek üzere :(
hamur oldukça sert, yumuşatana kadar 10 dk uğraştım. sonrası hayal gücünüze kalmış, ben ilk denememde sadece yapabilitemi ölçmek için bilinen modellere çalıştım. pişirirken fırında çok uzun süre tutmamak gerekiyormuş, tecrübeyle sabittir, hemen üzerleri kızarıyor. 200 derece önceden ısıtılmamış fırında 4-5 dakikada mis gibi oluyorlar.
kolay gelsin

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...