13 Eylül 2010 Pazartesi

Bir deliler evinin yalan yanlış anlatılan kısa tarihi


Geçen yıl okuduğum tadı damağımda kalan bir kitap.
Ayfer Tunç'un "Bir maniniz yoksa annemler size gelecek" kitabını okumuş ve açık söylemek gerekirse pek sevememiştim. Muhtemelen yazarının aynı kişi olduğunu fark etseydim bu kitabı almazdım ama iyi ki fark etmemişim.
kitabın içinde yüzlerce karakter var ve her biri dantel gibi birbirine bağlanmış. yazar, bir olayı anlatırken yan karakterlerden birinin hayat hikayesine çok başarılı bir şekilde geçiş yapıyor ve bahsedilen her karakter, kitabın çözülme kısmında hikayesini tamama erdiriyor.
havada asılı kalan hikaye ya da karakter kalmamış, muhtemelen yazar çok uzun süren bir ön çalışma yapmış ki kitabın kurgusu ve olay örgüsünün tutarlılığı da bunu gösteriyor.
Benim favori karakterim Barış Bakış oldu, ayrıca elinden düşürmediği "bir deli değilin defteri"ni bir türlü bulamadım.
Karakterlerle ilgili betimlemeleri de ayrıca okuyucunun ilgisini nasıl yüksek tutacağını bilen bir yazarın elinden çıkmış.
kısacası okuyun okutunuz efendim.
Hamiş: sanırım ben akıl hastanelerini seviyorum. bir türlü bulamadığım "I'm a cyborg but it's okay" filmi de akıl hastanesinde geçiyor.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...