28 Şubat 2011 Pazartesi

diyetsel konular, biraz özeleştiri yapma vakti

6 aydır diyet muhabbetini dilime doladım, hatta parama kıyıp oldukça meşhur bir diyetisyene bile gittim ama sonuç malesef istediğim gibi olmadı. bunun da tek sebebi ben ve bitmeztükenmez bahanelerim.
1. sabah çok erken kalkıyorum bahanesi sabah kahvaltıları evde hazırlaması oldukça kolay olan tost değil de 1 simit ve peynir oldu.
2. diyetin ilk iki ayından sonra eski halime dönüp her gün çikolata yemeye devam ettim, tamam çok büyük oranlarda değil belki ama az ya da çok her gün vücuduma yapay şeker girdi.
3. spor: Esra'yla konuştukça spor daha da önem kazanıyor ama ben sevmediğim için sürekli erteliyorum. şu an parası ödenmiş 15 seanslık power plate'im beni bekliyor ama ben totoyu kaldırıp ona bile gidemiyorum.
4. öğünleri ve porsiyonları stabil tutmaya çalıştım, diyete ara verdiğim dönemde bile sabzeler hep bir çorba kaşığı yağ ile pişti ve öğünde 5-6 kaşık arası tüketmeye gayret ettim. bir dönem çok cozutup hamurişine yüklendim ama artık onları da çok azalttım.
5. en büyük hatalarımdan biri de gündüz uykusu oldu. Gündüz uykusuna yüklendiğim dönemde cidden kilo vermem durdu. Azaltmaya çalışıyorum.
6. kahve, bir dönem bırakmıştım ama yine çok içmeye başladım. bir de sütlü değil kremalı içitiğim için gizli kalorilerim geliyor.

bu değerlendirmenin ardından toparlamak gerekirse toplamda 8 kilo vermiştim ama ara verdiğim dönemde 1.800 gr'ını geri aldım. az spor yaptım, yoğurt yeme alışkanlığı kazandım. yemekleri salata vb çiğ sebzelerle tüketirsek eğer, emiliminin yavaşladığını ve daha uzun süre tok kaldığımızı öğrendim. ara öğünleri atlamamaya gayret ettim. bakalım kasım ayına kadar nasıl sonuçlar alacağım.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...