5 Ocak 2011 Çarşamba

kapak kızı


Ezberbozan bir insan olduğumdan değil sadece dikkatsiz olmamdan dolayı önce Yeşil peri gecesi'ni sonra Kapak kızı'nı okudum. (iki romandaki karakterler aynı, sadece başroller farklı) önce kapak kızı yazılmış, hatta yazar "inşası aynı kalmak suretiyle" kitabı ikinci kez yazmış. (sahafları gezip ilk yazılmışını da bulmak istiyorum, insan merak ediyor.)
Yeşil Peri Gecesi'nde adını bir türlü öğrenemediğimiz Kapak Kızı'nın adı Şebnemmiş, Şebnem aslında Kapak Kızı'nda da başrolde, ama pasif olarak. Tüm olayların birbirine bağlandığı ve düğümün çözüldüğü noktada Şebnem var, karakter çözümlemelerinde de çok sık olarak Şebnem bir meta olarak da olsa kullanılmış. Ayrıca yol, karakter çözümlemeleri ve karakter gelişimi için sık kullanılan bir tema ama bence romanın akışına çok uygun olmuş. Yolda ölen kişi ile düğüm yavaş yavaş çözümlenmeye başlıyor, karakterler kendilerini düşünmeye iten şeyi açığa çıkarıyor. Kitaptaki üç ana karakter ve Şebnem, yavaş yavaş yolun sonuna doğru iyice açılıyor ve kitabın sonuyla yolun sonu kesişiyor. Yeşil Peri gecesi'yle karşılaştırmak gerekirse, son olarak Kapak kızı çok daha başarılı bir kitap, Yeşil Peri gecesinde sevemediğim tek şey sonu olmuştu. (tamam, itiraf etmek gerekirse Şebnem bir kez daha o gece'den ve o andan itibaren hayattan ne kadar nefret ettiğinden bahsetseydi, romanın içine girip anlat be kadın n'oldu o gece diye boğazını sıkacaktım)
bence sırayı bozmadan önce Kapak Kızı sonra Yeşil Peri Gecesi okunmalı.

2 yorum:

Ludmilla dedi ki...

Bende var ilk yazılmışı, bayağı kalın. :) Hatta Nadirkitap'ta da varmış, baktım şimdi.

http://www.nadirkitap.com/kapak-kizi-ayfer-tunc-kitap1088657.html

Unknown dedi ki...

çok teşekkürler Ludmilla, bir bakayım hemen ben de :) Ben okuyup kısaca yazdım ama senden daha ayrıntılısını bekliyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...