10 Ocak 2011 Pazartesi

kahve falı fallanmamalı/özür yazısı


kaynak
Bundan dört sene öncesine kadar bende bir kahve falı deliliği vardı, illa her gittiğimiz yerde bir fal baktırılacaktı. Kahve falına ne kadar çok para harcadığımızı tahmin edemezsiniz. Neyse, şimdi fal bakanlar gerçekten çok mistik değillerse üç beş yoklama ile hayatınızla ilgili bilgileri size söyletip sonra kavallice tekrar size satarlar. Laf arasında doğum tarihini sorup burcunu söylemek, parmaktaki yüzükler/yüzük izleri kontrol edilip medeni hal tahlili, yüzünüzün ifadesinden, giyiminizden kuşamınızdan o anki ruh haliniz, mesleğiniz vs vs. (allahaşkına, gözleri ağlamaktan şişmiş bir kıza ben de söyleyebilirim aşk acısı çektiğini)
Bir keresinde gittiğimiz bir yerdeki kadın bana hayatım boyunca hep içinde sadece/çoğunlukla "a" harfinin geçeceği yerlerde çalışacağımı söylemişti. (şu an çalıştığım okulun adında bir tanecik bile "a" harfi yok tahmin ederseniz)
öğrenciyken staj yapıyorduk bir okulda, staj çıkışı üstümde takım elbiseyle gitmiştik bir kere, kadın bana sizin işiniz sayılarla, muhtemelen bankacısınız dedi ve bir bankacının iş hayatında yaşayabileceği tüm sorunları saydı döktü. Oysa ben aşk acısı çekiyordum.
Tabi bunları herkes biliyor, ben de o zamanlar biliyordum ama insan bazen bir şeylere inanmak istiyor. Sanırım benim için bütün bu kahve falı zırvalıkları ufak çaplı bir terapiydi, sonra her kahve içtiğimizde (ki haftanın 6 günü beraberdik ve kahve içiyorduk) fincanı kapatıp "deniz, hadi fal bak" diyen arkadaşım sayesinde fal ve türevlerinden öyle nefret ettim ki. (hem zaten ben hiç anlamam, kuş var, bak şu tavuğa benzemiyor mu sence, aaa, tavuskuşu mu yoksa gibi hayvanat bahçesi temasında fallar bakabiliyordum ancak)
bugün bu aklıma geldi, burayı okuyan arkadaşlarımdan çoğu benimle en bir kere fal baktırmıştır tahminimce. eh, bu da size özür yazım olsun. Ayhan&Özlem, Duygu, Gülin, Esra, Nalan, sizi zorla Melekler Kahvesi, Pen Cafe gibi yerlere sürüklediğim için özür dilerim. (Ayhan, bana fal baksana, sen süper über mistik bir insansın zorlamarını yaptığım için senden duble özür dilerim.)
öptüm bye,
D.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...