20 Ocak 2011 Perşembe

Beslenme Çantası - on favori roman karakteri

Beslenme Çantası en sevdiğimiz on roman karakterini soruyor ve yapılacak çekilişle bir kişiye kitap hediye ediyor. Ben biraz cozutup karakterleri uzun uzun anlatmış da bulundum. Gülş'ten gördüm tamam, bloguna yazıp yayınlamış, kıskandım ben de burada yayınlıyorum.
gülş'ün listesi için tık tık
Yoruma geçmeden önce yazmazsam çatlarım, on roman karakteri seçerken resmen ecel terleri döktüm, ne kadar zormuş...

------------------------------------------------------------------------------------
merhaba, aslında romanla kısıtlanmış ama ben araya (bu sefer) bir adet Shakespeare sıkıştıracağım. başlıyoruz.
1. Hamlet - Hamlet: aşkla intikam arasında kalan, kendisiyle çelişmekten çekinmeyen ve için için kendini bitiren canım Hamlet'im. İngiliz edebiyatına aşık olma sebebim.
2. Toru Okada - Wind up bird chronicles: hayatımızda her şeyin bir rutini vardır, peki ya bu rutin bir gün bozulursa ne olur? İşte Toru Okada, ütüyü bile hep aynı sırada yapan adam, kendini birdenbire sürreal bir gerçekliğin içinde buluyor.
3. Ömer Özsipahioğlu - Araf: kendi içinde anarşist, kahve, sigara ve bilumum ota bağımlı, "seni uzaktan sevmek sevmelerin en güzeli" diyebileceğimiz bir adam.
4. Küçük Prens - Küçük Prens:
"insan bir çiçeği severse ve milyonlarca ve milyonlarca yıldızda yalnız tek bir çiçek açarsa, işte o yıldızlara bakarak mutlu olur. kendi kendine şöyle der: işte orada, o yıldızlardan birinde benim çiçeğim ama koyun çiçeği yedi miydi bütün yıldızlar kararıverir." diyebilecek kadar narin bir çocuk.
5. Kral Salomon - Kral Salomon'un Bunalımı: okuduğum en orijinal karakterlerden biri. Bulduğu eski bir kartpostaldaki buluşma gününe ve saatine uyarak (tabi belki 30-40 yıl sonra) belki de hiç kavuşamamış o iki sevgiliyi andığı andan beri bir başka seviyorum.
6. Raif Efendi - Kürk Mantolu Madonna: Ah Raif Efendi, umudun sönüşünü, pişmanlıkları nasıl yalın, ne güzel anlatmışsın.
7. Hayri İrdal - Saatleri Ayarlama Enstitüsü: Olabilecek en absürd aileye ve çevreye sahip, kendini zor bulabilmiş hep araya sıkışmış, silik ama etkin karakter. Doğuyla Batının arasında sıkışmış kültüre gönderme yapan kitabın gelişimini mizahi diliyle anlatan İrdal, hepimizden bir parça. (hakkını yemek istemem, Doktor Ramiz de ikinci favorim ama aralarında seçim yapmam gerektiği için Hayri İrdal'ı seçtim.)
8. Nuh Tufan - Dublörün Dilemması: hayata bakış açısıyla, Afili Filintalarıyla Nuh Tufan candır dedirten adam. bir gün Çöplük'e geleceğiz. Söz.
9. Aras Atacan - Kumral Ada ~ Mavi Tuna: "Aras nereye" bölümünde kalbimi paramparça eden çocuk, hala gerçekten yaşadığına inandığım anlar var.
10. Alper Kamu - Oğullar ve Rencide Ruhlar : çocukken her şeyi bilip büyüdükçe unuttuğumuzun kanıtı. Alper Canıgüz'ün zeka kırıntıları üstünden başından akan çocuk.

---on karakter kısıtlaması çok zor oldu, huysuz Heathcliff'i, gururunu her şeyin önünde tutan Mark Darcy'i, çocukken tüm kızların gözdesiyken büyüdükçe obezleşip hayatı çözmesi zor bir bulmacaya dönüşen Oscar Wao'yu, sorunlu karakterimiz Holden caulfield'i, Parfümün dansı'nda Alobar ve Kudra'yı, Svevo'nun Zeno'sunu saymazsam eksik kalırdı.--

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Ama ben sizi kıskandım. Neden böyle bir açıklama yapmadığım içinde kendime kızdım.

sattsumma dedi ki...

Zor soru, üzerine çalışmak lazım. Ben Teoman'ı seçerdim; İki Yeşil Susamurunun prensini. Nedense Ada hep ilgimi çekmiştir, Mavi Tuna'nın Kumral Ada'sı. Raif Efendi de ilgimi çekmiştir. Adı aklıma gelmeyen Uçurtma Avcısı'ndaki çocuğu sayabilirim; Elif Şafak'ın Aşk'ndaki kadını sayarım mesela...ve liste uzar...

kurtlu kitap dedi ki...

kuşkucu somon hn.cıım,
toplantıya neden iştirak etmediniz efenim? gözlerimiz sizi aradı.

Unknown dedi ki...

creep : :)
satsumma: hala BU listemizde, farkında mısın? Ben Tuna'ya çok kızardım okurken de, güçlü ol biraz Tuna diye.
Kurtlu Kitap: vallahi çok utanarak sıkılarak söylüyorum, o gece yatılı misafirimiz geleceğini eşim sabah arayıp haber verdi :( tüm her şeyi ona göre planlamıştım oysa ki. Ama gelseymişim de apayrı bir rezillik ortaya çıkacakmış çünkü ben aynı yazarın başka bir kitabını okumuşum :( (Bridget Jones'u da karakterlere eklemek istiyoruuuum :),

Sera dedi ki...

Alobar ve Kudra'yı kendi listelerimde unutmuşum. Aras'ı da hiç sevmezdim niyeyse. Zaten Uzuner'i sevmiyorum.

Unknown dedi ki...

eskiden ben çok severdim Buket Uzuner'i ama sonradan bir şeyler oldu. ben Kumral Ada-Mavi Tuna'yı hala pek severim. Sera'cım, blogun çok zor açılıyor 3 gündür, internet explorer da mı problem var acep?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...