21 Aralık 2010 Salı

bir değişik börek macerası

bugün bir öğretmen arkadaşımdan buzluk böreği tarifi aldım, hem her harca uyar hem de tadına doyum olmaz muhteşem bir börek diye o kadar çok reklamını yaptı ki, hepimiz kadıncağızın ağzına düştük. Aslında hamurunu açmak gerekiyormuş ama yufkayla da olur dedi. böyle yufkayı çok az yağ ve bol suyla doldurduğumuz derince bir tepside yıkıyorsun (yani içine koyup hemen geri alıyorsun, ıslanmış oluyor) ondan sonra yufkayı ikiye katlayıp her yufkadan 4 tane üçgen börek yapıyorsun. (ben kıymalı patlıcanlı yaptım) sonra bu börekleri en az bir gece buzlukta bekletmek gerekiyormuş. Sonra pişmeden önce üstüne yumurta sürüp pişiriyormuşsun, misss gibi oluyormuş. Bakalım ben bu işlemleri tek tek yaptım ama sanırım yılbaşında pişireceğim, malum diyet olayları filan var. bu arada 3 yufkaya sadece 1 çorba kaşığı yağ koydum, anlattığı gibi ıslattım, yufka dağılmadı. (pratik uygulamasını da gösterdi bu arada)
Hadi bakalım, pişince anlattığı gibi lezzetli olmazsa götürüp al hepsini sen ye kadın diyeceğim.
Sonuçtan haberdar ederim.

2 yorum:

sattsumma dedi ki...

Bayadır bakıyorum, yazdıklarınla "böcek"in ne alakası var diye! Sonradan farkettim ki akşamdan kalmalığımdan kaynaklı bir okuma hatası yapmışım, başlıktaki börek'i "böcek" diye okuyormuşum :)

Unknown dedi ki...

haha, buzluk böceği tarifi, alemsin valla :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...