6 Kasım 2010 Cumartesi

Kantinde buluşalım...

daha önce şu yazımda okulumun mezunlar gününe değinmiştim. okulumu o kadar çok özlüyorum ki, geçen gün üniversite fotolarına bakarken kantinde ne kadar çok resim çektirdiğimizi fark ettim. o yüzden kısaca Boğaziçi Üniversitesi kantinleri adlı yazıma başlıyorum. tabi bütün bu bilgiler beş yıl öncesine aittir ve şu an geçerliliği kalmamıştır demezsem eksik kalır çünkü ben öğrenciyken bile kantin dışarıdan gözlemlenilebilecek kadar çok değişim yaşadı.

Güney Kampüs:

1. Sosyete Kantin: 1. erkek yurdunun arka tarafındaki merdivenlerden çıkıp ulaşılabilecek yer. Teras kantin olarak da bilinir. nedense ben öğrenciyken gerçekten tikkycanların gözde mekanıydı ama 2004 yılında alt kattaki marketi kapatıp yerine değişik dükkanlardan yiyecek alınabilecek bir çeşit avm food court'u tarzı bir yer açılınca havası söndü gitti. (yahu Abbas ve Wonderland şubesi filan vardı, öyle söyleyeyim)

2. Orta Kantin: üniversiteye ilk başladığım sene buranın solcuların takıldığı kantin olduğu söylenmişti. Aslına bakılırsa bir tek solcuların değil, gotiklerin, bohemlerin ve yolu düşen herkesin takıldığı kantin. Tostu ve çayı pek güzeldi, bir de adı Leyla ya da Mecnun olan tostumsu bir şey satılıyordu, içinde nutella vardı. pek severdim.
Ben öğrenciyken tatsız bir olay yaşanmıştı, kantinin işletmecisi orada eskiden çalışan biri tarafından vurularak öldürülmüştü. dehşet dolu günler yaşamıştık.

3. Adını bilemediğim kantin, food court: işte benim 4. sınıftaki favorim. orada bir soğuk sandviçci vardı, acıktığımızda soluğu burada alırdık. Sanırım mezunlar gününe gittiğimizde kapanmıştı. (işte bu yazı o yüzden pek nostaljik) Son gittiğimde içine girip şöyle bir dolandım ama neler var neler yok çok dikkat etmemişim. (girişinde Boğaziçi ürünlerinin satıldığı bir market, yan tarafta ise kuaför var.) o zamanlar Abbas ve Wonderland'in şubeleri vardı, bir de bizim soğuk sandviçci. Hamburger ve kumpir yapan dükkanlara ise pek uğramadığımı söyleyebilirim. açıldığı sene tüm okulun favorisiydi.

Kuzey kampüs:
Kuzey Kantin: işte en çok değişim geçiren kantinimiz. önce labların olduğu binanın altındaydı ve çok büyüktü, sonra yemekhanenin yan tarafına taşındı ama başına gelenler bunlarla kalmadı. tepesine Louvre müzesindeki piramitin çakmasını yerleştirdiler, yemekhaneyle ayırmak için cam fayansla kaplandı filan.

not: foto boun.edu.tr

Neden sevilir: kütüphaneye yakındır, ders çalışırken arada çık, kahveni iç, oooh süper walla. Ayrıca yemekhanede yemek yedikten sonra çay içmek isteyenler için ideal mekandır. üstelik zaman tasarruflu, saniyeler sürmez yemekhaneden çıkıp kantine varmak, deneyin walla:)
bir de biz son sınıftayken formasyon aldığımız için (formasyon dersleri kuzeydeki eğitim fakültesindeydi) lojistik açıdan bize en yakın mekandı. çok bilirim 4-6 arası boşluğumda Kuzey Kantinde ders çalıştığımı.

Neden sevilmez: itiraf edelim, hepimiz Güney Kampüsü daha çok seviyoruz, Kuzey 2. sırada.

------- --------------- -------------------- ----------------

tabi tekrar edeyim, bu bilgilerin hepsi bayat, 5 sene öncesine ait, ki ben 4 sene içinde bu kantinlerin hepsinde ne değişikler gördüm. şimdi hayal bile edemiyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...