24 Haziran 2012 Pazar

Fotoğraf meselesi

facebook'ta paylaşılan fotoğraflarda cidden bir sınırlama olmalı çünkü bazı insanlar ölçüp tartamıyor neyin paylaşılacağını. Bu yazıyı toplamda 2 saat 15 dakika süren pikniğimizi 151 fotoğraf çekerek taçlandıran öğrencime ithaf edip çemkirmeye başlıyorum. öncelikle, gezi fotograflarına bir lafım olmadığını belirteyim, lakin, düğün, balayı, sevgiliyle özel anlar konulu fotoğraflarda biraz ayar biraz ölçü diyorum. isim vermeyeyim ama bundan 3 sene önce bir arkadaşım evlendi (aynı sene evlendiğimiz için bu kadar net konuşabiliyorum), düğün dernek fotoğrafları tamam ama bu balayı diye bir klasör açmış, ilk fotoğraf balayı yatakları, üstünde gül yaprakları, havludan yapılmış kuğular kalpler filan var, bizimki de süzülmüş yatağın kenarına. Fotoğrafı gördüğümde şok olmuştum, bu kadar özel paylaşılmalı mı diye. tee ortaokuldan bir arkadaşım var mesela, çok zengin bir ailenin kızı ama karakter ve tarz olarak bir adet Şahika Koçarslanlı kendisi. o zaman da öyleydi, hala öyle. şimdi bu spor salonunda, üzerinde kadife bir eşofman var, üzerinde payetler ama bizimki kan ter içinde. kadife eşofman ve üzerindeki pullar payetleri gördüğüm anda ortaokul yıllarıma döndüm tabi. bir de bebek fotografları paylaşımı var, gerçekten anı olarak paylaşılabilecek bir iki fotoğrafla işi kapatanları takdir ediyorum ancaaaaaak, bebeğin banyosu için bile 75 fotoğraf ekleyen kesim, bizımla deyilsıniz. Tabi ki sana ne kardeşim, bu kadar çemkireceğine inceleme fotoğrafları diyen de çıkacaktır ama bir banyo sefası klasöründe nasıl 75 fotograf olur merak ediyorum. Gördüğünüz üzere bastıran sıcaklarla pelte olmuş beynim çemkirecek yer arıyor.

2 yorum:

DECO☆deniquo dedi ki...

facebook fotoğraflarıyla ilgili kişisel prensipler (afferim bana):
1. tek başıma olduğum fotoğraflar albüme konmaz, teksem, kendimce iyi çıkmışsam o fotoğraf ancak ve ancak profil fotoğrafı olabilir. Facebook'un amacı neydi, fotoğraf paylaşmak... herkesin kendine ait fotoğraflara, başkasının makinesiyle çekilmiş dahi olsa kolayca ulaşıvermesi. so that makes my point...
2. Profil fotoğrafları albümünde normal fotoğraf sayısının en fazla %10'u kadar fotoğraf olabilir. 300 tane resim mi yüklemişim facebook'a 2007'den beri, ennnn fazla 30 fotoğraf olabilir profil fotoğrafları albümümde -ki o da yok.
3. Adamlar buton koymuş, hala yan yatmış fotoğraf mı paylaşıyorsunuz? cık cık...
4. Üstüste aynı fotoğrafı albüme koymanın mantığı nedir? Bir önceki fotoğraftaki -atıyorum- gözleri kırpıp ikinci fotoğraf olarak eklemenin anlamı nedir? Nedir bunların anlamı, lütfen biri açıklasın!
5. Bir de ne bileyim abuk kadrajlı, karanlık, kötü çıkan, özelliksiz fotoğrafları koymanın bana bir zararı yok, koyana zararı var, onlara sinir olmuyorum, sadece anlamıyorum...

heralde bu da içinde 3 saniye göründüğünüz videoyu 3 saat misafire izletmek gibi, kendimi beğeniyoruz sanırım... Bu prensiplerle (!) oluşturduğum albümlere kimbilir nereleriyle gülecek bir sürü arkadaşım da vardır listemde eminim :D

decodeniquo.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Aslında benim derdim fotograf paylaşmak ya da fotograf sayısı değil de daha çok mahremiyetin sınırları, tabi bu blogda ben de pek çok kez mahremimi açmış biri olarak ne kadar hakkım var buna o da tartışılır:) ama sizin prensipler güzelmiş cidden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...